onsdag den 11. december 2013

Jagten på det gode krydderi: Tacomix/krydderi

Jeg elsker tacoskaller og andet mexikansk guf, så hvad er nærmere end og lave sin egen krydderiblanding, det er nemt og smager himmelsk, så ingen undskyldning for og komme igang...:-)





Taco krydderi:

 

 

½-4 tsk. stødt chili kommer an på hvor spicy den skal være, jeg tørrer min egen chili som er orange habbanero, den er meget stærk så jeg nøjes med ½ tsk. fuld.
1½ spsk paprika (gerne friskmalet tørret paprika, jeg dyrker og tørrer mit eget paprika)
1½ tsk røget paprika
1 spsk stødt spidskommen
1 tsk stødt koriander
1 spsk hvidløgspulver (Tørrer selv mit hvidløg så jeg bruger friskmalet)
1½ tsk usødet kakaopulver
1 spsk tørret oregano
1-2 spsk fint havsalt (afhænger af om man hellere vil smage til med salt i den færdige ret)
3/4 spsk friskkværnet peber
 
                                              Her brugt sammen med hakket oksekød, peberfrugt og majs.

 

Mal de krydderier der skal males i en kaffekværn eller morter. Bland alle krydderier og opbevar blandingen i et lukket krydderiglas.
Jeg bruger ca. 4 spsk. til 500 g. kød, men det er jo en smagssag og kan smages til efterhånden...:-)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar