onsdag den 20. november 2013

Jagen på det gode krydderi: Så blev der tørret hvidløg og lavet hvidløgssalt

Jeg har Det er et kæmpe arbejde og ordne alle de hvidløg der skal tørres, og man kan jo skære dem i tynde skiver og tørre dem i ovnen eller som jeg gør i en dehydrator, man skal være sikker på men er rede til og bruge den tid det tager, for det tager som min. 8 timer, hvis man tørrer i ovnen, må varmen ikke overstige 50 grader, og lade døren stå på kl em. Tilsæt netop den mængde salt man vil og hvilken salt man vil.




Man skal bare være sikker på, det er noget man vil give sig i kast med, smagen siger meget og du får det mest fantastiske produkt, jeg maler mine krydderier i en kaffekværn, og det er undværligt, og gør det efterhånden som jeg skal bruge det, og de hvidløg skal fra næste år komme helt fra min egen høst.....:-)
På billedet er der tilsat ca. 4-5 % havsalt, som er malet med i blandingen, og det er simpelthen nam nam for guderne....:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar