søndag den 3. november 2013

jagten på det gode krydderi: paprika-paste/paprikapasta

Paprika har et stort plads i mit hjerte, og en fast plads på min krydderihylde, det er undværligt i de fleste af mine retter og især om vinteren.
Jeg har mange slags paprika stående og nu har jeg frembragt en ny der dog ikke kan tåle og stå så længe, og skal stå på køl, dog max en uge, jeg fortrækker dog og bruge den efter den har stået og sat sig et par timer.



4 grovhakket fed hvidløg
3 spsk. god mild paprika
2 tsk. havsalt
2-2½ spsk. koldpresset rapsolie



Her har du brug for en morter, og kvas salten ned i hvidløget før du tilsætter paprikaen, til sidst moses det hele med rapsolien, og lad det stå og sætte sig et par timer.

Brug det i gryderetter, eller tilsæt lidt mere olie og brug det som marinade. Fantastisk til vinterens simreretter...:-)

1 kommentar:

  1. Titanium Bars | TITON N' TIANA | TITON N' TIANA
    TITON N' TIANA is a boutique bar in TITON, South Africa, and is open titanium earrings sensitive ears daily 24 hours. The titanium jewelry for piercings TITON N' TIANA is the perfect benjamin moore titanium bar for you and head titanium tennis racket any group of people titanium damascus

    SvarSlet