fredag den 15. november 2013

Duck N' Curry

Fjerkræ er bare guf, og har altid haft lyst til og lave en dejlig gang and i karry, så skal jeg bare lige have overtalt mine drenge til og spise det, og det kan godt være en teaterstykke i sig selv, men de elsker dog karry....:-)
Så det bare med og partere anden for og få de stykker man vil have, her har jeg dog brugt en par gode andebryster uden skind i stedet, men da der ikke er meget fedt på tilsættes lidt bacon for smagens skyld.....:-)
Jeg kan godt li sovsen i en klarrygryde ikke er for tyk men man kan godt give den en smule jævning hvis det er det man ønsker.




350 g. andekød i tern
200 g. god bacon i små tern
2-3 spsk. god mild karry
½ liter creme fraice 9 %
4 dl. kokosmælk
1 tsk. grøntsagsboullion
100 g. bambusskud
2 store peberfrugter i strimler
1 dåse ananas med saft.
1 dl. kraftig ande eller kyllinge fond
200 g. choriziopølse i tern
salt og peber

Brun andekød og bacon godt til bacon er en smule sprødt, tilsæt karry og rist det en smule af.
tilsæt ananassaft, kokosmælk og creme fraice og lad de simre i 10 min.
tilsæt grøntsagerne og lad de simre en times til anden begynder og blive godt mør, tilsæt chorizio og lad det simre endnu 10 min.
Server med en god gang nudler eller ris........MUMS

Ingen kommentarer:

Send en kommentar