søndag den 22. september 2013

Endelig et alternativ til det grønne nøglehulsmærke

Jeg er stor tilhænger af man selv vælger hvad man vil have i sin mad, det er jo en menneskeret når man bor i et demokratisk land, men heldigvis i et demokratisk land har man også lov til og ytre sig, og det er der en mand der har taget op på fornemmeste vis og er 100 % enig med ham på det område.

Indrømmer blankt at jeg har brugt tilsætningstoffer, magariner også så videre i ting jeg har lavet mellem tiderne, men er også blevet enig med mig selv om at man lærer så længe man lever, jeg vil ikke gå på kompromi med smag og kvalitet, hvis man ikke kan servere/sælge/nyde et ordenligt produkt og det vil jeg gøre mit ypperste for og gøre hver dag.
Ingen tvivl om at man skal finde mange af de ypperste smage i nærområet, brug og støt de lokale i det omfang din økonomi kan håndtere det, lidt har også ret. Sylt, bag, henkog, så meget som muligt og dyrk og avl alt det du kan for din egen sundheds skyld og for dine børns og efterkommeres skyld.

Her bliver der dyrket og syltet så meget som muligt til vinteren, håber på der kommer høns, hønsehus og måske en ged hertil til næste år.

Køkkenhaven skal være endnu større og skal udelukkende vandes med regnvand og et stort hjemmebygget drivhus, skal suplere egenforsyningen endnu mere.

Dyrk hver eneste lille plet, uanst hvor du bor, lær fra dig til dine børn, tag ordene urban gardening, hjemmemosteri, køkkenhave, drivhuse, altankasser, kompost og alt andet man overhovedet kan komme i tanke om til dig.

kik på dette link Røvhullet og samtidig gør det med et smil....:-) manden har sku ret, men samtidig skal vi have ret til og vælge. Jeg vælger dansk eller hjemmedyrket hvis jeg kan, hvad vælger du....:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar