tirsdag den 24. september 2013

jagten på den gode smag: en tanke om færdig købt fond her : toutch of taste andefond, af varemærket Bong

Er begyndt og snuse rundt i supermarkederne, specialforretninger og alle andre mærkelige sjove steder efter de gode sager, og støder tit ind i de dårlige og det er faktisk nemmere og blogge om de dårlige end de gode råvarer, men selvfølgelig med tiden vil der komme en masse af begge dele, det er jo egenlig den gode smag som jagten er gået ind på.
Ud med alle de dårlige tilsætningsstoffer og inde med den rene varer.Vi skal tilbage til ground zero hvor folk lavede deres egne ting, hvor man selv valgte og syltede og henkogte sin egen mad, hvor man selv havde valgt hvad man egentlig putter i den.




her en lille smag på hvorfor:

Toutch of taste har lavet en masse såkaldt fond på indbydende flasker og i mit lokale supermarked stødte jeg ind i deres andefond den indholder:

Vand, salt, andearoma, , andekød, boullionaroma, kartoffelstivelse, sort peberaroma, gurkemeje, kaliumsorbat, rosmarinekstrat.

På deres hjemmeside reklamer de med og jeg Citerer ordret :Toutch of taste

Uden tilsætning af smagsforstærkerVi var først ude med fonder uden tilsat smagsforstærker. Vi er nemlig overbevist om, at den virkelig gode smag kun kan komme fra rene og naturlige råvarer af højeste kvalitet. Vi mener ganske enkelt, at kød skal smage af kød, fisk skal smage af fisk, og grøntsager skal smage af lige netop grøntsager.

                                                                                                                                                              


Øhh hmmmm HAAAALLLOOO siger jeg bare hvor er de naturlige varer af høj kvalitet, jeg må være blind, gammel og lide af ukompetent smagsforvirring, for de eneste rene varer jeg kan se er salt og vand.
Envidere:
Her Citeret direkte fra deres elliket bag på flasken: saltindholdet i fortyndet fond er ca. 0,8 %¨
.............................................................................................................................................................
ej hvor er det rart og vide hvor meget salt der er i når det er fortyndet men ingen steder på flasken står der hvor meget der er i det færdige produkt?? (må frem med lommeregneren)

Hvor er jeg glad for og koge min egen fond og endnu en god grund til og gøre det, envidere er dette den dyreste på markedet af sin art, så godaften herfra....:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar