lørdag den 28. september 2013

langtidshævede pølsehorn bagt med 100 % Italiensk fuldkornsspeltmel

 
Skrev en del om Groft fuldkornsspeltmel i går med et højt protein/glutenindhold og fik lysten til og kaste mig ud i og bage pølsehorn, til mine 2 rødder.
Så valget kom til og ligge på en langtidshævet dej af få ingredienser.
Det er ikke sidste gang jeg gør det....:-)
Der bliver ca. 12 stk. pølsehorn.
 
 
 


600 g. fuldkornsspeltmel
20 g. havsalt
30 g. gær
4-4½ dl. koldt vand



Gæren opløses i halvdelen af vandet, de tørre ingredienser røres i, og vandet tilsættes lidt efter lidt, denne dej skal være meget blød, og æltes god igennem.
dejen æltes min. 10-15 min. og meget gerne mere. på maskine 10 min. i mellem fart.



dejen ligges i en oliesmurt skål og stilles til hævning indtil dejen er hævet til dobbelt størrelse.

dejen vejes af på 75 g., trykkes flade og pølsen rulles ind i dejen. Pølsehornene ligges på en bageplade med bagepapir, og hæver til dobbelt størrelse.
Inden de skal i ovnen pensles pølsehornene med vand, og bages i en forvarmet ovn 180 grader (varmluft) i ca. 20 min.
Server dem hvis det skal være ekstra lækkert med en god gang hjemmelavet : Ketchup eller/og en god gang hjemmelavet remoulade

Ingen kommentarer:

Send en kommentar